Za nami pięciodniowy festiwal, którego myślą przewodnią był minimalizm. Podczas różnorodnych wydarzeń – koncertów, performancu, wystawy, konferencji – podejmowaliśmy próby wyrażenia maksimum treści poprzez minimalną formę oraz ukazania filozofii minimalizmu z wielu perspektyw.

Punkt pierwszy: Music.


W tej sferze festiwalu przygotowaliśmy pięć koncertów – każdy z nich rozpatrywał minimalizm w innym wymiarze. Od inauguracyjnego performance’u Pawła Mykietyna, który swoją kompozycję zredukował do dwóch akordów i ciszy, grając muzyczną formą, barwą dźwięku oraz przestrzenią budynku, przez elektroniczny live act duetu Extrawelt, który zawładnął holem Filharmonii i czarujący koncert terapeutyczny – Autypody z udziałem uczniów z dysfunkcjami, po klasyczne formy zaprezentowane przez ÉxQuartet z gościnnym udziałem Patryka Matwiejczuka, w urzekającej oprawie wizualnej – zachęcamy do obejrzenia koncertu online na kanałach Filharmonii w serwisach Facebook i YouTube.

Koncert finałowy w sali symfonicznej w wykonaniu Orkiestry Symfonicznej Filharmonii w Szczecinie poprowadzonej przez maestro Jonathana Stockhammera, pokazał nam różne odsłony muzyki minimalistycznej i udowodnił, że nurt ten jest rozwojowy i wielowymiarowy. Transmisja koncertu jest dostępna na livefilharmonia.szczecin.pl.

Dziękujemy wszystkim artystom za udział w festiwalu i zmierzenie się muzycznym aspektem minimalizmu.

Punkt drugi: Design.


Tu z kolei nawiążemy do punktu drugiego, czyli iluminacji i instalacji przygotowanych przez Pushka Studio. Każdego dnia towarzyszyła nam instalacja w holu złożona z podświetlonych kubików, a także wcześniej wspomniane wizualizacje, zarówno wewnątrz podczas wydarzeń, jak i na zewnątrz, na fasadzie budynku. Obie formy znalazły zainteresowanie u profesjonalistów, ale także amatorów sztuki fotografii.

Punkt trzeci: Form.


W tym roku postawiliśmy na zróżnicowaną formę prezentacji odmiennych gatunków sztuki. Staraliśmy się także zaangażować Was w część wydarzeń, stąd performance, który odbył się w kilku przestrzeniach Filharmonii oraz koncert terapeutyczny w sali kameralnej, która przeistoczyła się w jaskinię pełną niebieskich i utalentowanych świetlików. Nie sposób nie wspomnieć o wystawie "Mały wir na środku oceanu" w Galerii Poziom 4., gdzie prezentowane prace na pierwszy rzut oka mogą wydawać się dalekie od minimalizmu. Wystawa będzie dostępna do 19 listopada 2021 r.

Ważną częścią festiwalu była polsko-niemiecka konferencja towarzysząca MDF 2021 – „Sztuka życia – mniej znaczy lepiej”, która była inspirującym spotkaniem ludzi, na co dzień wdrażających w życie ideę minimalizmu. Wspaniali prelegenci z Polski i z Niemiec podzielili się z nami swoją wizją świata, doświadczeniem i dobrymi praktykami w tej dziedzinie.
Zachęcamy do obejrzenia transmisji z konferencji TUTAJ.

Dużym zainteresowaniem uczestników festiwalu cieszyła się również Strefa relaksu Clochee, zorganizowana w Galerii przy Cerkwii, gdzie na wszystkich czekała porcja odprężenia i relaksu.

Każdego wieczoru mogliśmy także podziwiać iluminację budynku Filharmonii zaprojektowaną w nurcie minimalizmu przez Pushka Studio.

Bardzo dziękujemy za Waszą obecność i mamy nadzieję, że zobaczymy się za rok na kolejnej edycji MDF Festival 2022.



 
28-09-2021, 08:14:11
COOKIESAby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu filharmonia.szczecin.pl, a także w celach statystycznych, używamy plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, oznacza to, że zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Polityka prywatności | AKCEPTUJĘ