Zespół został założony w 2006 r. przez Andrzeja Kosendiaka. Od początku kierowała nim Agnieszka Franków-Żelazny, a od sezonu 2021/2022 funkcję tę pełni Lionel Sow. Chór szybko zdobył uznanie, wykonując zarówno repertuar a cappella, jak i duże formy oratoryjne, operowe i symfoniczne. Współpracował z tak znakomitymi dyrygentami, jak Giovanni Antonini, Bob Chilcott, Iván Fischer, Jacek Kaspszyk, Stephen Layton, James MacMillan, Paul McCreesh, Zubin Mehta, Masaaki Suzuki, Kirill Petrenko czy Krzysztof Penderecki. Wystąpił na ponad 300 koncertach, m.in. w Filharmonii Berlińskiej, Barbican Centre i Royal Albert Hall w Londynie, Gewandhausie w Lipsku, Philharmonie de Paris i Salle Pleyel w Paryżu.
Chór był wielokrotnie zapraszany na międzynarodowe festiwale, takie jak BBC Proms, Osterfestspiele Baden-Baden, International Ankara Music Festival, Gent Festival van Vlaanderen, Gstaad Menuhin Festival & Academy, Klarafestival, Serenade! Choral Festival czy Warszawska Jesień. Nawiązał współpracę m.in. z Budapest Festival Orchestra, Gabrieli Consort & Players, Il Giardino Armonico, Israel Philharmonic Orchestra, Bach Collegium Japan, Filharmonikami Berlińskimi i NOSPR. Ważną częścią pracy zespołu są prawykonania muzyki chóralnej i wokalno-instrumentalnej m.in. takich kompozytorów, jak Krzysztof Penderecki, Agata Zubel, Roxanna Panufnik, Rafał Augustyn, Paweł Łukaszewski, Julia Wolfe czy Bob Chilcott.
W dyskografii Chóru NFM znaczące miejsce zajmuje seria nagrań pod dyrekcją Paula McCreesha (wyd. Winged Lion) uhonorowanych prestiżowymi nagrodami, jak również dwie płyty z muzyką Boba Chilcotta The Seeds of Stars oraz Canticles of light zrealizowane dla wytwórni Signum. Nagranie De profundis otrzymało Fryderyka 2017 w kategorii „Album roku – muzyka chóralna, oratoryjna i operowa”. W ostatnim czasie ukazały się także inne wydawnictwa z udziałem zespołu – Ubi caritas, Music of Trust, Widma Moniuszki, IX Symfonia Beethovena, a także płyty z twórczością Marcina Józefa Żebrowskiego i Witolda Lutosławskiego.
Do najważniejszych wydarzeń sezonu artystycznego 2022/2023 należała współpraca z Masaakim Suzukim i Bach Collegium Japan oraz wykonanie opery Kobieta bez cienia R. Straussa z Berliner Philharmoniker pod batutą Kirilla Petrenki podczas Osterfestspiele Baden-Baden i w Filharmonii Berlińskiej.
Na zdjęciu Chór NFM, fot. Łukasz Rajchert