Wyobraźnia zaklęta w rdzy. Gie El na festiwalu MDF
W ramach tegorocznego festiwalu MUSIC.DESIGN.FORM Maria i Jacek Rypułowie, twórcy studia Gie El, zaprezentowali wyjątkową instalację Light The Rust, która odkrywa twórczy potencjał rdzy i światła. Ich artystyczna wizja, idealnie wpisująca się w przewodnie hasło festiwalu – IMAGINE, przyciągnęła uwagę publiczności, a sami artyści, uczestnicząc w otwarciu i debacie o przyszłości sztuki, wzbogacili wydarzenie swoimi inspiracjami i doświadczeniami. Wystawa lamp Gie El pozostanie w Filharmonii w Szczecinie do 1 grudnia 2024 roku.
Współpraca z Marią i Jackiem Rypułami, założycielami studia Gie El, stanowiła jeden z kluczowych elementów tegorocznego festiwalu MUSIC.DESIGN.FORM. Ich awangardowa instalacja Light The Rust doskonale wpisała się w przewodnie hasło festiwalu – IMAGINE – zachęcając widzów do nowego spojrzenia na świat, w którym to, co uznawane za zwykłe lub zniszczone, może stać się źródłem piękna i inspiracji. Instalacja, pełna kontrastów między surowością rdzy a grą miękkiego, ciepłego światła, doskonale odzwierciedlała ideę wyobraźni jako przestrzeni, w której rzeczywistość przeplata się z artystyczną wizją, a materia codzienna nabiera symbolicznego i estetycznego znaczenia.
Rypułowie zaprezentowali publiczności ścieżkę doświadczeń zakończoną instalacją lamp, która przekształcała stal pokrytą rdzą w geometryczne formy – trójkątne klosze przypominające ptaki lub jesienne liście, zawieszone w minimalistycznych wnętrzach przestrzeni Art.Roomu w Filharmonii. Proces rdzewienia, zwykle kojarzony z rozkładem, został tu ukazany jako siła twórcza, która przekształca materiał w dzieło sztuki. Wyobraźnia twórców pozwoliła na uchwycenie tej transformacji i nadanie jej głębokiego znaczenia, dzięki czemu widzowie mogli odkryć nowy wymiar piękna w zwyczajnych, często niedocenianych zjawiskach natury.
Podczas otwarcia festiwalu MUSIC.DESIGN.FORM Maria i Jacek Rypułowie mieli okazję osobiście opowiadać o swoim projekcie, dzieląc się z odwiedzającymi historią powstania instalacji oraz swoimi artystycznymi inspiracjami. Goście festiwalu mieli również szansę wziąć udział w debacie, w której artyści dyskutowali z innymi zaproszonymi gośćmi o roli i kształcie, jakie sztuka może przyjąć w przyszłości. Ich głębokie zaangażowanie w rozmowę i przemyślenia były dla nas wszystkich wyjątkowo inspirujące. Całą dyskusję można obejrzeć na naszych kanałach w serwisach Facebook i YouTube.
Instalacja Light The Rust nie tylko wzbogaciła program festiwalu, ale stała również unikatowym elementem, który na wiele tygodni stanie się częścią naszych filharmonicznych przestrzeni. Cieszymy się, że udział Marii i Jacka Rypułów w festiwalu MUSIC.DESIGN.FORM wzbogaci na dłużej ofertę kulturalną Filharmonii, a artyści mieli okazję zaprezentować swoją twórczość szczecińskiej publiczności.
Do 1 grudnia 2024 roku wystawa lamp Gie El będzie dostępna dla zwiedzających w Filharmonii, co pozwoli kolejnym grupom odbiorców na doświadczenie tej niezwykłej interakcji między światłem, materią i wyobraźnią. Ekspozycja pozostaje otwartym zaproszeniem do zastanowienia się nad tym, jak postrzegamy otaczający nas świat oraz jak możemy odkrywać piękno tam, gdzie zwykle go nie dostrzegamy.
Jesteśmy niezwykle wdzięczni Marii i Jackowi Rypułom ze studia Gie El za ich wkład w tegoroczną edycję festiwalu oraz za możliwość współpracy przy realizacji tak oryginalnej i inspirującej instalacji. Mamy nadzieję, że to nie ostatnia okazja do wspólnego działania i liczymy na kolejne inspirujące projekty, które przyczynią się do tworzenia wyjątkowych wydarzeń w przyszłości.
Więcej o pracy studia Gie El możecie dowiedzieć się na gie-el.pl/pl/.
Rypułowie zaprezentowali publiczności ścieżkę doświadczeń zakończoną instalacją lamp, która przekształcała stal pokrytą rdzą w geometryczne formy – trójkątne klosze przypominające ptaki lub jesienne liście, zawieszone w minimalistycznych wnętrzach przestrzeni Art.Roomu w Filharmonii. Proces rdzewienia, zwykle kojarzony z rozkładem, został tu ukazany jako siła twórcza, która przekształca materiał w dzieło sztuki. Wyobraźnia twórców pozwoliła na uchwycenie tej transformacji i nadanie jej głębokiego znaczenia, dzięki czemu widzowie mogli odkryć nowy wymiar piękna w zwyczajnych, często niedocenianych zjawiskach natury.
Podczas otwarcia festiwalu MUSIC.DESIGN.FORM Maria i Jacek Rypułowie mieli okazję osobiście opowiadać o swoim projekcie, dzieląc się z odwiedzającymi historią powstania instalacji oraz swoimi artystycznymi inspiracjami. Goście festiwalu mieli również szansę wziąć udział w debacie, w której artyści dyskutowali z innymi zaproszonymi gośćmi o roli i kształcie, jakie sztuka może przyjąć w przyszłości. Ich głębokie zaangażowanie w rozmowę i przemyślenia były dla nas wszystkich wyjątkowo inspirujące. Całą dyskusję można obejrzeć na naszych kanałach w serwisach Facebook i YouTube.
Instalacja Light The Rust nie tylko wzbogaciła program festiwalu, ale stała również unikatowym elementem, który na wiele tygodni stanie się częścią naszych filharmonicznych przestrzeni. Cieszymy się, że udział Marii i Jacka Rypułów w festiwalu MUSIC.DESIGN.FORM wzbogaci na dłużej ofertę kulturalną Filharmonii, a artyści mieli okazję zaprezentować swoją twórczość szczecińskiej publiczności.
Do 1 grudnia 2024 roku wystawa lamp Gie El będzie dostępna dla zwiedzających w Filharmonii, co pozwoli kolejnym grupom odbiorców na doświadczenie tej niezwykłej interakcji między światłem, materią i wyobraźnią. Ekspozycja pozostaje otwartym zaproszeniem do zastanowienia się nad tym, jak postrzegamy otaczający nas świat oraz jak możemy odkrywać piękno tam, gdzie zwykle go nie dostrzegamy.
Jesteśmy niezwykle wdzięczni Marii i Jackowi Rypułom ze studia Gie El za ich wkład w tegoroczną edycję festiwalu oraz za możliwość współpracy przy realizacji tak oryginalnej i inspirującej instalacji. Mamy nadzieję, że to nie ostatnia okazja do wspólnego działania i liczymy na kolejne inspirujące projekty, które przyczynią się do tworzenia wyjątkowych wydarzeń w przyszłości.
Więcej o pracy studia Gie El możecie dowiedzieć się na gie-el.pl/pl/.
fot. Piotr Nykowski
fot. Piotr Nykowski
fot. Piotr Nykowski
fot. Piotr Nykowski
fot. Piotr Nykowski
fot. Piotr Nykowski