Sabine Sanio
Sabine Sanio, lecturer at Sound Studies and Sonic Arts (M.A.), University of the Arts, Berlin; studied german literature and philosophy; numerous articles about actual aesthetics, media aesthetics and media history, Sonic Arts, New and Experimental Music and about the relationship between the arts – as books: Alternativen zur Werkästhetik: Cage und Heißenbüttel (Saarbrücken 1999), 1968 und die Avantgarde (Sinzig 2008) as editor: Borderlines/Auf der Grenze: Georg Klein (Heidelberg/Berlin 2014) and, together with Christian Scheib: Das Rauschen (Hofheim 1995). Publications in English: Auditory mirrors: About the Politics of Hearing, in: Mark Grimshaw, Mads Walther-Hansen, Martin Knakkergaard (ed.), The Oxford Handbook of Sound & Imagination, Oxford University Press (in press); The Musical Spaces of Alvin Lucier, in: Alvin Lucier, Illuminated by the Moon (4LP, Cd, Book) box, Zurich University of the Arts 2017; Reality as a Site for Art, in: Borderlines/Auf der Grenze: Georg Klein, ed. by Sabine Sanio, Kehrer Verlag: Heidelberg, Berlin 2014, S. 77-81.
Książki w języku niemieckim: Alternativen zur Werkästhetik: Cage und Heißenbüttel (Saarbrücken 1999), 1968 und die Avantgarde (Sinzig 2008). Jest również redaktorką niniejszych publikacji: Borderlines / Auf der Grenze: Georg Klein (Heidelberg / Berlin 2014) oraz wspólnie z Christianem Scheibem redagowała: Das Rauschen (Hofheim 1995).

Publikacje w języku angielskim: Auditory mirrors: About the Politics of Hearing pod redakcją Marka Grimshawa, Madsa Walther-Hansena, Martina Knakkergaarda, The Oxford Handbook of Sound & Imagination, Oxford University Press; Musical Spaces of Alvin Lucier, w: Alvin Lucier, Illuminated by the Moon (4LP, Cd, Book) box, Zurich University of the Arts 2017; Reality as a Site for Art, w: Borderlines / Auf der Grenze pod redakcją Georga Kleina, autorstwa Sabine Sanio, Kehrera Verlaga: Heidelberg, Berlin 2014, strony 77-81.
KPO RP NGEU